fbpx

Facebook και γραφίστες (Μέρος 3ο)

Eπεξεργασία και ανέβασμα φωτογραφιών

Η σωστή και στοχευμένη επιλογή εικόνων είναι εξαιρετικά σημαντική στα social media. Σημαντική επίσης είναι η ορθή επιλογή των τελικών διαστάσεων της εικόνας όπως και η επεξεργασία που θα ακολουθήσει. 

Η πρώτη ύλη
Πέραν της επεξεργασίας και της επιλογής μιας εικόνας αυτό που είναι βασικό είναι η αρχική φωτογραφία. Όσο και καλοί να είμαστε στη χρήση του Photoshop, μια κακής ποιότητας εικόνα διορθώνεται δύσκολα ή και καθόλου. Γιατί να χάνουμε τον χρόνο μας;

Το ιδανικό θα ήταν το υλικό μας να προέρχεται από φωτογράφο ή -αν δεν είναι εφικτό αυτό- χρειάζεστε μια καλή φωτογραφική μηχανή ή ένα smartphone με δυνατή κάμερα. Δεν είμαστε φωτογράφοι, έχουμε όμως τη δεξιότητα να επιλέξουμε και να αποτυπώσουμε σωστά μια εικόνα, τουλάχιστον όσον αφορά στο καδράρισμα (crop).

Επίσης, μια καλή κάμερα μας απαλλάσει -όσο αυτό είναι δυνατό- από τη χρήση τεχνητού φωτισμού. Παίζουμε και στα δάκτυλα το Photoshop, οπότε με λίγη εξάσκηση μπορούμε να δημιουργούμε αξιοπρεπείς εικόνες. Οι δύο αναρτήσεις που ακολουθούν έχουν δημιουργηθεί από γραφίστρια (κείμενο, γραφικά, φωτογράφηση και επεξεργασία).

Διαστάσεις εικόνας
Να θυμήσω εδώ πως το +70% των χρηστών που έχει ενεργό λογαριασμό στο Facebook μπαίνει σε αυτό από κινητά ή tablet. Επίσης, πολλοί μπαίνουν από δημόσια Wifi, πράγμα που σημαίνει πως αρκετές φορές χρησιμοποιούνται εξαιρετικά χαμηλές ταχύτητες. 

Οπότε:


1. Χρησιμοποιούμε συγκεκριμένες διαστάσεις εικόνων -και- για οθόνες κινητών
2. Χρησιμοποιούμε όσο το δυνατόν λιγότερες εικόνες σε ένα post, ιδανικά, μόνο μία.
3. Σώζουμε την εικόνα μας, jpg και Quality: 8 (High). Αποφύγετε το Quality: 12 (Maximum). Η εικόνα πρέπει να είναι όσο το δυνατόν πιο ελαφριά. Το Fb δέχεται και .png αρχεία ωστόσο προσέξτε: αν το αρχείο .png είναι μεγαλύτερο του 1Mb πιχελιάζει.

Ας τα δούμε περισσότερο αναλυτικά

Διαστάσεις εικόνων
Καταρχάς οι διαστάσεις για το Facebook cover είναι 851 pixels πλάτος x 315 pixels ύψος ενώ για το Facebook profile χρησιμοποιήστε μια τετράγωνη εικόνα 600 x 600 pixels. Δουλέψτε με αυτές ακριβώς τις διαστάσεις για να έχετε τον έλεγχο του τι φαίνεται. Αν το θέμα είναι μεγαλύτερο ή με διαφορετικές διαστάσεις από τις παραπάνω, «αποφασίζει» ο αλγόριθμος του Facebook που θα κόψει την εικόνα σας.
Να έχετε υπόψη πως η εικόνα προφίλ φαίνεται πολύ μικρή οπότε θα πρέπει να είναι καθαρή. Δείτε εδώ ένα παράδειγμα.

ΠΡΙΝ, το Facebook Profile είχε φωτογραφία. Λάθος! Ποτέ δεν βάζουμε φωτογραφία στο προφίλ επαγγελματικού Facebook. Δείτε πως φαίνεται μικρή, κάτω από το βελάκι. Έτσι βλέπουν οι χρήστες το προφίλ σας. Φανταστείτε δε πως το βλέπουν στα κινητά: σαν μια μουτζούρα. Επίσης, το Facebook Cover είχε λίγο άσχετη φωτό.

Δέχομαι τις προθέσεις: τη δημιουργία ατμόσφαιρας. Ωστόσο στα social media πρέπει να είμαστε σαφείς, να δείχνουμε αυτό που θέλουμε να «πουλήσουμε». Δεν χρειάζεται βέβαια να αναφέρω πως οι εικόνες που χρησιμοποιούμε πρέπει να είναι δικές μας (βλ. πνευματικά δικαιώματα σε προηγούμενο άρθρο μου).


ΜΕΤΑ: άλλαξα και τις δύο εικόνες. Στο Facebook Profile σχεδίασα ένα «Π» στο Illustrator (αρχικό του ονόματος του εστιατορίου), ενώ επέλεξα καφέ χρώμα (σοβαρό, συντηρητικό, ασφαλές). Δείτε πόσο καλά δουλεύει μικρό, κάτω από το βελάκι. Όσο για το Facebook Cover επέλεξα μια επαγγελματική φωτογραφία -τι άλλο- από το μαγαζί. 

Λιγότερες εικόνες, περισσότερη σαφήνεια


Σε ένα σεμινάριο Facebook στα στελέχη marketing και πωλήσεων των Εκδόσεων Σταμούλη, έκανα το εξής: πήρα το τελευταίο τους post και το ανέβασα με τον δικό μου τρόπο ώστε να δείξω πόσο σημαντικό ρόλο παίζει το πως στήνεις κείμενο και εικόνα (content marketing). Να επαναλάβω πως ανέβασα ό,τι και εκείνοι, το ίδιο θέμα ακριβώς. Η δική τους ανάρτηση είχε προσελκύσει 681 άτομα σε έξι ημέρες ενώ η δική μου σε μόλις τρεις ημέρες προσέλκυσε 4324 άτομα. 632% περισσότερη προσέλκυση στο 50% του χρόνου. Χωρίς διαφήμιση όλα αυτά.

Nα τι έκανα για να γίνει αυτό το «μαγικό»
1. Βρήκα φωτογραφία της συγγραφέως: στα social media θέλουν όλοι να βλέπουν άλλους ανθρώπους.
2 Αντικατέστησα τις δύο εικόνες με μία ώστε να είμαι σαφής στο μήνυμά μου. Ορίστε η συγγραφέας, ορίστε και το βιβλίο.
3. Άλλαξα λίγο τη δομή και τη «σελιδοποίηση» του κειμένου.

Φωτογραφίες αναρτήσεων


Χρησιμοποιώ δύο διαστάσεων εικόνες. Για ένα Facebook Business Page που στέλνει κόσμο σε ένα e-shop επικοινωνώ με τετράγωνες εικόνες 1000x1000 pixels ώστε να φαίνεται καθαρά η πληροφορία και κυρίως το προϊόν. Στο Facebook, ενός Cafe Bar για παράδειγμα, δουλεύω με εικόνες 1200 pixels πλάτος x 628 pixels ύψος, ιδανική διάσταση για κινητά. Γενικά, μην χρησιμοποιείτε εικόνες μικρότερου πλάτους των 600 pixels.


Τέλος μπορείτε -και καλό είναι- να χρησιμοποιείτε γραφικά μέσα στην εικόνα σας, καλύπτοντας ωστόσο λιγότερο από το 20-25% αυτής. Αν θελήσετε να προωθήσετε ένα post με μια εικόνα γεμάτη γραφικά, το Facebook, ίσως αρνηθεί να σας διαφημίσει. Αυτό, δυστυχώς, δημιουργεί πρόβλημα όταν η εικόνα μας είναι ένα infographic.


Μπορείτε να μπείτε στο Βοήθεια του Facebook και να δείτε προτεινόμενες διαστάσεις. Θα επανέλθουμε στο θέμα των εικόνων στο Facebook και σε άλλο κείμενο.

Μ.Α.

Διάφορα άρθρα

Save as…Αρχειοθέτηση και Ονοματολογία

Save as… Αρχειοθέτηση και Ονοματολογία Ξεκινώντας μια νέα εργασία πρέπει να αποφασίσουμε το πως θα την αρχειοθετήσουμε. Αν δώσουμε λίγο χρόνο σε αυτήν την προεργασία, θα κερδίσουμε πολύ περισσότερο χρόνο αργότερα ενώ αρκετό καιρό μετά θα μπορούμε να βρούμε τα σχετικά...

Τι παρουσιάσαμε στη Graphica Expo 2019

"Ουάου!" "Φανταστικές!" "Τέλειο;!" "Δεν το πιστεύω. Μυρίζει φράουλα; Αλήθεια;" "Μπορώ να πάρω από όλες;" Αυτές είναι μερικές από τις ατάκες που μας έμειναν στο μυαλό από τη φετινή Graphica. Με πολύ μεγάλη χαρά διαπιστώσαμε ότι καταφέραμε να εντυπωσιάσουμε νέους αλλά...

Χρώμα και προεργασία για λογότυπο

Λογότυπο - Χρώμα και προεργασία σχεδιασμού O Wassily Kandinsky (1866-1944), Ρώσος ζωγράφος και θεωρητικός της τέχνης ήταν από τους πρώτους που παρατήρησαν την επίδραση των χρωμάτων στους ανθρώπους. Μίλησε δε για «βαθιές ψυχοσωματικές επιδράσεις». Η παρατήρηση αυτή...

Διαστάσεις Εικόνων στα Social Media

Τα Social Media έχουν μπει και στην επαγγελματική μας ζωή και γι'αυτό είναι καλό, απαραίτητο μάλλον, να γνωρίζουμε τις σωστές διαστάσεις των εικόνων που ανεβάζουμε σε αυτά.Μια εικόνα σε λάθος διαστάσεις, μπορεί να κόβει θέμα ή να μην φαίνεται σωστά στην...

Tips για δημιουργία βιογραφικού

Tips για δημιουργία Βιογραφικού Ο Αύγουστος είναι ο ιδανικός μήνας να σχεδιάσετε τις επαγγελματικές κινήσεις της χρονιάς (που ξεκινάει με τις βροχούλες του Σεπτεμβρίου και τα δοκιμαστικά δρομολόγια των σχολικών λεωφορείων). Παραδόξως βλέπω συχνά αγγελίες -πολλές φορές...

Θερμοτυπία

H Θερμοτυπία ή και «Χρυσοτυπία» είναι μία από τις παλαιότερες μεθόδους εκτύπωσης, διακόσμησης εντύπων. Στις πολυτελείς εκδόσεις του 18ου και 19ου αιώνα, συναντάμε στα εξώφυλλα δερματόδετων βιβλίων διακοσμήσεις με λεπτά φύλλα χρυσού. Τώρα πια δεν χρησιμοποιούνται φύλλα...

Comics Christina Plaka

Comics Christina Plaka Μια Γερμανίδα mangaka Η Christina Plaka -έχει ελληνικές ρίζες- ήταν καλεσμένη στο Comicdom Con, πέρσι στην Ελληνοαμερικανική Ένωση ώστε να παρουσιάσει τη δουλειά της στο ελληνικό κοινό. Μάλιστα, είχα τη χαρά να συνομιλήσω λίγο μαζί της σε ένα...

Facebook και γραφίστες μέρος 2ο

Facebook και γραφίστες (Μέρος 2ο) Τι πρέπει να αποφεύγουμε στο Facebook Όπως είχαμε γράψει στο προηγούμενο άρθρο, διαθέτουμε λιγότερο από ένα δευτερόλεπτο, ώστε να τραβήξουμε με μία ανάρτησή μας την προσοχή του μέσου χρήστη στο Facebook. Για να το επιτύχουμε αυτό...

Βιογραφία David Carson

David CarsonΜε αφορμή τη συμμετοχή του εμβληματικού αμερικανού γραφίστα David Carson στην Κριτική Επιτροπή* του 3ου Διεθνούς Διαγωνισμού Αφίσας που διοργανώνει το Graphic Stories Cyprus, σας παρουσιάζουμε μια σύντομη βιογραφία του. Ο David Carson γεννήθηκε...

Ορθή τυπογραφία

Oρθή τυπογραφία της Αγγελικής ΜΚ Αθανασιάδη Δεν είναι λίγες οι φορές που σε κάποια συζήτηση με φίλους έχει λεχθεί η γνωστή φράση «Ένα βιβλίο δεν θα σώσει ποτέ τον κόσμο αυτό». Ένα μόνο βιβλίο ίσως όχι. Όλα όμως τα βιβλία του κόσμου που ζούμε σίγουρα μπορούν κι έχουν...

Pin It on Pinterest

Share This

Διάδωσέ το

Αν σου άρεσε μην το κρατάς για τον εαυτό σου.