fbpx
Select Page

Facebook και γραφίστες (Μέρος 1ο)

Μια σπουδαία επαγγελματική ευκαιρία

Στη διάλεξή μου στο 3ο Graphic Stories Cyprus στο Πολιτιστικό Ίδρυμα της Τράπεζας Κύπρου  ανέπτυξα στους επαγγελματίες της οπτικής επικοινωνίας τις επαγγελματικές ευκαιρίες που παρουσιάζονται στο Facebook.

Ο γραφίστας μπορεί να αναλάβει τα Facebook Business Pages εταιριών σε μηνιαία βάση και να τα αναπτύξει.

Και αυτό δεν είναι αλλαγή καριέρας. Oι δεξιότητες του γραφίστα που διδάχτηκε στη σχολή και στη συνέχεια αποκόμισε στην εργασία, είναι αρκετές ώστε να αναλάβει το επαγγελματικό Facebook μιας μικρής ή μικρομεσαίας επιχείρησης. Μπορεί ακόμα να συμμετέχει με σημαντικό ρόλο σε μια ομάδα που έχει αναλάβει μια μεγαλύτερη εταιρία.

Υπάρχουν δυο βασικά στοιχεία που επιβεβαιώνουν την παραπάνω άποψη.

1. Η δύναμη της εικόνας στα social media.


Για να τραβήξετε την προσοχή του μέσου χρήστη με μια ανάρτηση ώστε να υπάρξει πιθανότητα να αλληλεπιδράσει, έχετε χρόνο, μόνο, 0.016 του δευτερολέπτου (πηγή: Boost your Business/Facebook/μουσείο Μπενάκη).

Παράλληλα το +70% των χρηστών μπαίνει στο Facebook από κινητό ή tablet, αυτό σημαίνει μικρή οθόνη, προσθέτοντας ακόμη περισσότερη δυσκολία στο να ξεχωρίσει μια ανάρτηση, ανάμεσα από χιλιάδες.

Αντιλαμβάνεστε πόσο σημαντική είναι η εικόνα.

Ποιος θα μπορούσε λοιπόν, καλύτερα από τον γραφίστα, να επιλέξει τη σωστή εικόνα, να την επεξεργαστεί χρωματικά, να τη φέρει στο σωστό μέγεθος, να την κάνει όσο το δυνατόν πιο μικρή σε Κb χωρίς να χαθεί η ποιότητα, να μην είναι «φλύαρος» στο μήνυμα κ.λπ.

Σκεφτείτε μια επιγραφή ή μια αφίσα που σχεδιάσατε, σε μια Εθνική Οδό και έναν βιαστικό οδηγό που τρέχει με 160 χιλιόμετρα την ώρα. Έχετε ελάχιστο χρόνο να επικοινωνήσετε σε αυτόν το μήνυμά σας. Αντίστοιχα, σε ένα cafe δύο υποψήφιοι πελάτες του πελάτη σας χαζεύουν στο Facebook και με το χέρι τους προσπερνούν σε δευτερόλεπτα δεκάδες post.

Σε κάποια, ελάχιστα από αυτά θα κοντοσταθούν και σε κάποια πολύ λιγότερα θα αλληλεπιδράσουν. Ενα από αυτά ίσως είναι του πελάτη σας γιατί θα το έχετε σχεδιάσει εσείς.

Το διαδίκτυο έχει ανάγκη από δημιουργικούς επαγγελματίες της οπτικής επικοινωνίας και αυτό είναι ένα πολύ καλό νέο. Ήδη κυκλοφορούν κάποιες αγγελίες στην Ελλάδα που ζητούν γραφίστες, αποκλειστικά για το κομμάτι των social media.

2. To τεχνικό μέρος


Για να ανεβάσω μια ανάρτηση με στατική εικόνα δουλεύω σε τρία προγράμματα. Στο Illustrator θα σχεδιάσω τα γραφικά που θα τοποθετήσω πάνω στην εικόνα, στο Photoshop θα την επεξεργαστώ και στο InDesign θα διαχειριστώ το κείμενο.

Μόνο ένας γραφίστας μπορεί να χειριστεί αυτά τα τρία προγράμματα. Ενδεικτικά σας παραθέτω τις εικόνες δυο post που ξεχώρισα, το ένα αφορά club και το άλλο e-shop. Προτιμήστε εικόνες διαστάσεων 1000×1000 pixels ή 1200×628 pixels, ανάλογα τις ανάγκες της υπηρεσίας ή του προϊόντος. Εσείς αποφασίζετε.

Όσον αφορά στο κείμενο που συνοδεύει το post θα πρέπει να είναι ξεκάθαρο, χωρίς «θόρυβο» και σίγουρα χωρίς συντακτικά και ορθογραφικά λάθη, διπλά space κ.λπ. Αυτός είναι και ο λόγος που γράφουμε πρώτα στο InDesign το κείμενο και όχι απευθείας στο Facebook.


Σημείωση: τα γραφικά δεν πρέπει να ξεπερνούν σε κάλυψη το 25% της εικόνας.

Σε επόμενα άρθρα θα εμβαθύνουμε στα μυστικά του Facebook.

Μέχρι τότε ξεκινήστε να διαβάζετε σχετικά άρθρα, βιβλία και να παρακολουθείτε σεμινάρια digital marketing, social media κ.ά.

Το καλύτερο σας το άφησα για το τέλος. Από τότε που ξεκίνησα να διαχειρίζομαι Facebook Business Pages επιχειρήσεων και εταιριών αυξήθηκαν και οι γραφιστικές δουλειές.
Μ.Α.

 

 

Kartomania.gr

Διάφορα άρθρα

Διόραμα στατικού μοντελισμού

Διόραμα στατικού μοντελισμού Σας ακούω να αναρωτιέστε: «Τι δουλειά έχει ένα διόραμα στατικού μοντελισμού με την Kartomania.gr;» Η αλήθεια είναι ότι πρόκειται για μία ωραία ιστορία που μας επέτρεψε να ασχοληθούμε με κάτι που δεν το είχαμε κάνει, αλλά που θα το...

Tips για δημιουργία βιογραφικού

Tips για δημιουργία Βιογραφικού Ο Αύγουστος είναι ο ιδανικός μήνας να σχεδιάσετε τις επαγγελματικές κινήσεις της χρονιάς (που ξεκινάει με τις βροχούλες του Σεπτεμβρίου και τα δοκιμαστικά δρομολόγια των σχολικών λεωφορείων). Παραδόξως βλέπω συχνά αγγελίες -πολλές φορές...

Σωστές κάρτες (Μέρος 2ο)

Σωστές κάρτες (Μέρος 2ο) Γνωρίζαμε από την αρχή ότι πάρα το γεγονός πως το άρθρο για τις "Σωστές επαγγελματικές κάρτες" ήταν μακροσκελές, θα απαιτούσε κάποιες συμπληρωματικές διευκρινίσεις. Μετά όμως από κάποιες δικές σας παρεμβάσεις, απορίες και παρατηρήσεις, το 2ο...

Ποια επαγγελματική κάρτα να διαλέξω;

Ποια επαγγελματική κάρτα να διαλέξω; Όταν ξεκινάμε μία νέα επαγγελματική δραστηριότητα, όταν αλλάζουμε εργασία, αν αλλάξουμε έδρα στην επιχείρησή μας, καθώς και σε πολλές άλλες περιπτώσεις, χρειαζόμαστε μία καινούργια επαγγελματική κάρτα.   Ιδού η απορία Το...

Τι παρουσιάσαμε στη Graphica Expo 2019

"Ουάου!" "Φανταστικές!" "Τέλειο;!" "Δεν το πιστεύω. Μυρίζει φράουλα; Αλήθεια;" "Μπορώ να πάρω από όλες;" Αυτές είναι μερικές από τις ατάκες που μας έμειναν στο μυαλό από τη φετινή Graphica. Με πολύ μεγάλη χαρά διαπιστώσαμε ότι καταφέραμε να εντυπωσιάσουμε νέους αλλά...

Επαγγελματικές κάρτες πολυτελείας

Ποιες είναι οι επαγγελματικές κάρτες πολυτελείας, που διαφέρουν από τις υπόλοιπες και τι είναι αυτό που τις κάνει να ξεχωρίζουν; Ας αρχίσουμε εξηγώντας ποια είναι η συνήθης διαδικασία όσον αφορά τις επαγγελματικές κάρτες. Οι Standard επαγγελματικές κάρτες τυπώνονται...

Βιογραφία David Carson

David CarsonΜε αφορμή τη συμμετοχή του εμβληματικού αμερικανού γραφίστα David Carson στην Κριτική Επιτροπή* του 3ου Διεθνούς Διαγωνισμού Αφίσας που διοργανώνει το Graphic Stories Cyprus, σας παρουσιάζουμε μια σύντομη βιογραφία του. Ο David Carson γεννήθηκε...

Σχεδιάζοντας για τα Social Media

Σχεδιάζοντας για Social Media Τα… αρχαία χρόνια μαθαίναμε στις εκδοτικές εταιρείες πως διαθέτουμε μόνο 5 με 7 δευτερόλεπτα για να τραβήξουμε την προσοχή του αναγνώστη σε ένα θέμα -και να το διαβάσει-, κατά το ξεφύλλισμα μιας εφημερίδας ή ενός περιοδικού. Αυτό...

8 Trends για τις επαγγελματικές κάρτες

8 Trends για τις επαγγελματικές κάρτες το 2022 Όπως έχουμε αναφέρει και σε προηγούμενα άρθρα, οι επαγγελματικές κάρτες είναι ιδιαίτερα σημαντικές όσον αφορά την προώθηση μίας επιχείρησης. Όπως είναι φυσικό, όσο πιο ποιοτική και εντυπωσιακή είναι η επαγγελματική μας...

Χρυσοτυπία

Χρυσοτυπία H Θερμοτυπία ή και «Χρυσοτυπία» είναι μία από τις παλαιότερες μεθόδους εκτύπωσης, διακόσμησης εντύπων.Στις πολυτελείς εκδόσεις του 18ου και 19ου αιώνα, συναντάμε στα εξώφυλλα δερματόδετων βιβλίων διακοσμήσεις με λεπτά φύλλα χρυσού. Τώρα πια δεν...

Pin It on Pinterest

Διάδωσέ το

Αν σου άρεσε μην το κρατάς για τον εαυτό σου.