Select Page

Facebook και γραφίστες (Μέρος 1ο)

Μια σπουδαία επαγγελματική ευκαιρία

Στη διάλεξή μου στο 3ο Graphic Stories Cyprus στο Πολιτιστικό Ίδρυμα της Τράπεζας Κύπρου  ανέπτυξα στους επαγγελματίες της οπτικής επικοινωνίας τις επαγγελματικές ευκαιρίες που παρουσιάζονται στο Facebook.

Ο γραφίστας μπορεί να αναλάβει τα Facebook Business Pages εταιριών σε μηνιαία βάση και να τα αναπτύξει.

Και αυτό δεν είναι αλλαγή καριέρας. Oι δεξιότητες του γραφίστα που διδάχτηκε στη σχολή και στη συνέχεια αποκόμισε στην εργασία, είναι αρκετές ώστε να αναλάβει το επαγγελματικό Facebook μιας μικρής ή μικρομεσαίας επιχείρησης. Μπορεί ακόμα να συμμετέχει με σημαντικό ρόλο σε μια ομάδα που έχει αναλάβει μια μεγαλύτερη εταιρία.

Υπάρχουν δυο βασικά στοιχεία που επιβεβαιώνουν την παραπάνω άποψη.

1. Η δύναμη της εικόνας στα social media.


Για να τραβήξετε την προσοχή του μέσου χρήστη με μια ανάρτηση ώστε να υπάρξει πιθανότητα να αλληλεπιδράσει, έχετε χρόνο, μόνο, 0.016 του δευτερολέπτου (πηγή: Boost your Business/Facebook/μουσείο Μπενάκη).

Παράλληλα το +70% των χρηστών μπαίνει στο Facebook από κινητό ή tablet, αυτό σημαίνει μικρή οθόνη, προσθέτοντας ακόμη περισσότερη δυσκολία στο να ξεχωρίσει μια ανάρτηση, ανάμεσα από χιλιάδες.

Αντιλαμβάνεστε πόσο σημαντική είναι η εικόνα.

Ποιος θα μπορούσε λοιπόν, καλύτερα από τον γραφίστα, να επιλέξει τη σωστή εικόνα, να την επεξεργαστεί χρωματικά, να τη φέρει στο σωστό μέγεθος, να την κάνει όσο το δυνατόν πιο μικρή σε Κb χωρίς να χαθεί η ποιότητα, να μην είναι «φλύαρος» στο μήνυμα κ.λπ.

Σκεφτείτε μια επιγραφή ή μια αφίσα που σχεδιάσατε, σε μια Εθνική Οδό και έναν βιαστικό οδηγό που τρέχει με 160 χιλιόμετρα την ώρα. Έχετε ελάχιστο χρόνο να επικοινωνήσετε σε αυτόν το μήνυμά σας. Αντίστοιχα, σε ένα cafe δύο υποψήφιοι πελάτες του πελάτη σας χαζεύουν στο Facebook και με το χέρι τους προσπερνούν σε δευτερόλεπτα δεκάδες post.

Σε κάποια, ελάχιστα από αυτά θα κοντοσταθούν και σε κάποια πολύ λιγότερα θα αλληλεπιδράσουν. Ενα από αυτά ίσως είναι του πελάτη σας γιατί θα το έχετε σχεδιάσει εσείς.

Το διαδίκτυο έχει ανάγκη από δημιουργικούς επαγγελματίες της οπτικής επικοινωνίας και αυτό είναι ένα πολύ καλό νέο. Ήδη κυκλοφορούν κάποιες αγγελίες στην Ελλάδα που ζητούν γραφίστες, αποκλειστικά για το κομμάτι των social media.

2. To τεχνικό μέρος


Για να ανεβάσω μια ανάρτηση με στατική εικόνα δουλεύω σε τρία προγράμματα. Στο Illustrator θα σχεδιάσω τα γραφικά που θα τοποθετήσω πάνω στην εικόνα, στο Photoshop θα την επεξεργαστώ και στο InDesign θα διαχειριστώ το κείμενο.

Μόνο ένας γραφίστας μπορεί να χειριστεί αυτά τα τρία προγράμματα. Ενδεικτικά σας παραθέτω τις εικόνες δυο post που ξεχώρισα, το ένα αφορά club και το άλλο e-shop. Προτιμήστε εικόνες διαστάσεων 1000×1000 pixels ή 1200×628 pixels, ανάλογα τις ανάγκες της υπηρεσίας ή του προϊόντος. Εσείς αποφασίζετε.

Όσον αφορά στο κείμενο που συνοδεύει το post θα πρέπει να είναι ξεκάθαρο, χωρίς «θόρυβο» και σίγουρα χωρίς συντακτικά και ορθογραφικά λάθη, διπλά space κ.λπ. Αυτός είναι και ο λόγος που γράφουμε πρώτα στο InDesign το κείμενο και όχι απευθείας στο Facebook.


Σημείωση: τα γραφικά δεν πρέπει να ξεπερνούν σε κάλυψη το 25% της εικόνας.

Σε επόμενα άρθρα θα εμβαθύνουμε στα μυστικά του Facebook.

Μέχρι τότε ξεκινήστε να διαβάζετε σχετικά άρθρα, βιβλία και να παρακολουθείτε σεμινάρια digital marketing, social media κ.ά.

Το καλύτερο σας το άφησα για το τέλος. Από τότε που ξεκίνησα να διαχειρίζομαι Facebook Business Pages επιχειρήσεων και εταιριών αυξήθηκαν και οι γραφιστικές δουλειές.
Μ.Α.

 

 

Kartomania.gr

Διάφορα άρθρα

Σελιδοδείκτες. Μακρά και ενδιαφέρουσα ιστορία.

Σελιδοδείκτες Σελιδοδείκτες Οι σελιδοδείκτες είναι (συνήθως λεπτά και μακρόστενα) αντικείμενα τα οποία χρησιμοποιούνται για να διαχωρίσουν δύο σελίδες σε ένα βιβλίο ή οποιοδήποτε άλλο δεμένο τόμο. Στην πλειονότητα των περιπτώσεων είναι κατασκευασμένοι από χαρτί ή...

Επαγγελματικές κάρτες σε ανακυκλωμένο χαρτί

Επαγγελματικές κάρτες σε ανακυκλωμένο χαρτί. Οι επαγγελματικές κάρτες σε ανακυκλωμένο χαρτί (οικολογικό χαρτί) δεν είναι μόνο μια τάση της μόδας ή κάτι «περαστικό» που περιμένουμε σύντομα να… ξεχαστεί. Οι επαγγελματικές κάρτες σε ανακυκλωμένο χαρτί (οικολογικό χαρτί)...

4 στατιστικά στοιχεία για τις επαγγελματικές κάρτες

4 στατιστικά στοιχεία για τις επαγγελματικές κάρτες.   Ένα θέμα που αντιμετωπίζουν αρκετές φορές οι γραφίστες και οι επαγγελματίες των γραφικών τεχνών, είναι να εξηγήσουν στους πελάτες τους, για ποιούς λόγους αξίζει τον κόπο να επενδύσουν κάποια χρήματα στην...

Facebook και γραφίστες (Μέρος 3ο)

Facebook και γραφίστες (Μέρος 3ο) Eπεξεργασία και ανέβασμα φωτογραφιών Η σωστή και στοχευμένη επιλογή εικόνων είναι εξαιρετικά σημαντική στα social media. Σημαντική επίσης είναι η ορθή επιλογή των τελικών διαστάσεων της εικόνας όπως και η επεξεργασία που θα...

Χρώμα και προεργασία για λογότυπο

Λογότυπο - Χρώμα και προεργασία σχεδιασμού O Wassily Kandinsky (1866-1944), Ρώσος ζωγράφος και θεωρητικός της τέχνης ήταν από τους πρώτους που παρατήρησαν την επίδραση των χρωμάτων στους ανθρώπους. Μίλησε δε για «βαθιές ψυχοσωματικές επιδράσεις». Η παρατήρηση αυτή...

Ιστορία της επαγγελματικής κάρτας

Η ιστορία της επαγγελματικής κάρτας ξεκινάει από την Κίνα του 15ου αιώνα.
Έμποροι και εύποροι επιχειρηματίες τις χρησιμοποιούσαν προκειμένου να καταφέρουν να κανονίσουν μία συνάντηση με το άτομο που τους ενδιέφερε. Συνήθως έδιναν τις κάρτες τους στους υπηρέτες και εκείνοι με τη σειρά τους τις έδιναν στους αφέντες τους.
Τέλος, μετά τη συλλογή των καρτών, γινόταν η επιλογή για το ποια άτομα θα δεχόντουσαν να συναντήσουν.

Ποια επαγγελματική κάρτα να διαλέξω;

Ποια επαγγελματική κάρτα να διαλέξω; Όταν ξεκινάμε μία νέα επαγγελματική δραστηριότητα, όταν αλλάζουμε εργασία, αν αλλάξουμε έδρα στην επιχείρησή μας, καθώς και σε πολλές άλλες περιπτώσεις, χρειαζόμαστε μία καινούργια επαγγελματική κάρτα.   Ιδού η απορία Το...

Σχεδιάζοντας για τα Social Media

Σχεδιάζοντας για Social Media Τα… αρχαία χρόνια μαθαίναμε στις εκδοτικές εταιρείες πως διαθέτουμε μόνο 5 με 7 δευτερόλεπτα για να τραβήξουμε την προσοχή του αναγνώστη σε ένα θέμα -και να το διαβάσει-, κατά το ξεφύλλισμα μιας εφημερίδας ή ενός περιοδικού. Αυτό...

Ψυχολογία χρωμάτων

Ψυχολογία χρωμάτων «Όλα τα χρώματα είναι φίλοι των γειτόνων τους και εραστές των αντιθέτων τους.»Marc Chagall, 1887-1985 Στο σχεδιασμό εντύπων, συσκευασιών, λογότυπων, ηλεκτρονικών σελίδων κ.ά., η επιλογή των χρωμάτων είναι εξαιρετικά σημαντική.Πλέον των στοχευμένων...

Αναζήτηση εργασίας

Αναζήτηση εργασίας Αν και η ανεργία χτυπά κόκκινο (σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ είναι κάτι κοντά στο 20%) παρατηρώ πως στο κομμάτι το δικό μας, στους γραφίστες δηλαδή, υπάρχει μια σχετική ζήτηση. Δεν κρίνω τις θέσεις ποιοτικά μα ποσοτικά. Το ίδιο συμπέρασμα θα...

Pin It on Pinterest

Διάδωσέ το

Αν σου άρεσε μην το κρατάς για τον εαυτό σου.