Facebook και γραφίστες (Μέρος 1ο)

Μια σπουδαία επαγγελματική ευκαιρία

Στη διάλεξή μου στο 3ο Graphic Stories Cyprus στο Πολιτιστικό Ίδρυμα της Τράπεζας Κύπρου  ανέπτυξα στους επαγγελματίες της οπτικής επικοινωνίας τις επαγγελματικές ευκαιρίες που παρουσιάζονται στο Facebook.

Ο γραφίστας μπορεί να αναλάβει τα Facebook Business Pages εταιριών σε μηνιαία βάση και να τα αναπτύξει.

Και αυτό δεν είναι αλλαγή καριέρας. Oι δεξιότητες του γραφίστα που διδάχτηκε στη σχολή και στη συνέχεια αποκόμισε στην εργασία, είναι αρκετές ώστε να αναλάβει το επαγγελματικό Facebook μιας μικρής ή μικρομεσαίας επιχείρησης. Μπορεί ακόμα να συμμετέχει με σημαντικό ρόλο σε μια ομάδα που έχει αναλάβει μια μεγαλύτερη εταιρία.

Υπάρχουν δυο βασικά στοιχεία που επιβεβαιώνουν την παραπάνω άποψη.

1. Η δύναμη της εικόνας στα social media.


Για να τραβήξετε την προσοχή του μέσου χρήστη με μια ανάρτηση ώστε να υπάρξει πιθανότητα να αλληλεπιδράσει, έχετε χρόνο, μόνο, 0.016 του δευτερολέπτου (πηγή: Boost your Business/Facebook/μουσείο Μπενάκη).

Παράλληλα το +70% των χρηστών μπαίνει στο Facebook από κινητό ή tablet, αυτό σημαίνει μικρή οθόνη, προσθέτοντας ακόμη περισσότερη δυσκολία στο να ξεχωρίσει μια ανάρτηση, ανάμεσα από χιλιάδες.

Αντιλαμβάνεστε πόσο σημαντική είναι η εικόνα.

Ποιος θα μπορούσε λοιπόν, καλύτερα από τον γραφίστα, να επιλέξει τη σωστή εικόνα, να την επεξεργαστεί χρωματικά, να τη φέρει στο σωστό μέγεθος, να την κάνει όσο το δυνατόν πιο μικρή σε Κb χωρίς να χαθεί η ποιότητα, να μην είναι «φλύαρος» στο μήνυμα κ.λπ.

Σκεφτείτε μια επιγραφή ή μια αφίσα που σχεδιάσατε, σε μια Εθνική Οδό και έναν βιαστικό οδηγό που τρέχει με 160 χιλιόμετρα την ώρα. Έχετε ελάχιστο χρόνο να επικοινωνήσετε σε αυτόν το μήνυμά σας. Αντίστοιχα, σε ένα cafe δύο υποψήφιοι πελάτες του πελάτη σας χαζεύουν στο Facebook και με το χέρι τους προσπερνούν σε δευτερόλεπτα δεκάδες post.

Σε κάποια, ελάχιστα από αυτά θα κοντοσταθούν και σε κάποια πολύ λιγότερα θα αλληλεπιδράσουν. Ενα από αυτά ίσως είναι του πελάτη σας γιατί θα το έχετε σχεδιάσει εσείς.

Το διαδίκτυο έχει ανάγκη από δημιουργικούς επαγγελματίες της οπτικής επικοινωνίας και αυτό είναι ένα πολύ καλό νέο. Ήδη κυκλοφορούν κάποιες αγγελίες στην Ελλάδα που ζητούν γραφίστες, αποκλειστικά για το κομμάτι των social media.

2. To τεχνικό μέρος


Για να ανεβάσω μια ανάρτηση με στατική εικόνα δουλεύω σε τρία προγράμματα. Στο Illustrator θα σχεδιάσω τα γραφικά που θα τοποθετήσω πάνω στην εικόνα, στο Photoshop θα την επεξεργαστώ και στο InDesign θα διαχειριστώ το κείμενο.

Μόνο ένας γραφίστας μπορεί να χειριστεί αυτά τα τρία προγράμματα. Ενδεικτικά σας παραθέτω τις εικόνες δυο post που ξεχώρισα, το ένα αφορά club και το άλλο e-shop. Προτιμήστε εικόνες διαστάσεων 1000×1000 pixels ή 1200×628 pixels, ανάλογα τις ανάγκες της υπηρεσίας ή του προϊόντος. Εσείς αποφασίζετε.

Όσον αφορά στο κείμενο που συνοδεύει το post θα πρέπει να είναι ξεκάθαρο, χωρίς «θόρυβο» και σίγουρα χωρίς συντακτικά και ορθογραφικά λάθη, διπλά space κ.λπ. Αυτός είναι και ο λόγος που γράφουμε πρώτα στο InDesign το κείμενο και όχι απευθείας στο Facebook.


Σημείωση: τα γραφικά δεν πρέπει να ξεπερνούν σε κάλυψη το 25% της εικόνας.

Σε επόμενα άρθρα θα εμβαθύνουμε στα μυστικά του Facebook.

Μέχρι τότε ξεκινήστε να διαβάζετε σχετικά άρθρα, βιβλία και να παρακολουθείτε σεμινάρια digital marketing, social media κ.ά.

Το καλύτερο σας το άφησα για το τέλος. Από τότε που ξεκίνησα να διαχειρίζομαι Facebook Business Pages επιχειρήσεων και εταιριών αυξήθηκαν και οι γραφιστικές δουλειές.
Μ.Α.

 

 

Kartomania.gr

Διάφορα άρθρα

Facebook και γραφίστες (Μέρος 3ο)

Facebook και γραφίστες (Μέρος 3ο) Eπεξεργασία και ανέβασμα φωτογραφιών Η σωστή και στοχευμένη επιλογή εικόνων είναι εξαιρετικά σημαντική στα social media. Σημαντική επίσης είναι η ορθή επιλογή των τελικών διαστάσεων της εικόνας όπως και η επεξεργασία που...

Διαστάσεις και ανάλυση εικόνων στο Facebook

Διαστάσεις και ανάλυση εικόνων στο Facebook Στις εικόνες που χρησιμοποιούμε στις αναρτήσεις μας στο Facebook πρέπει να χρησιμοποιούμε συγκεκριμένες διαστάσεις, αλλιώς μπορεί να «κοπεί» θέμα. Ας ξεκινήσουμε ωστόσο από το Facebook Cover και το καινούργιο...

Ορθή τυπογραφία

Oρθή τυπογραφία της Αγγελικής ΜΚ Αθανασιάδη Δεν είναι λίγες οι φορές που σε κάποια συζήτηση με φίλους έχει λεχθεί η γνωστή φράση «Ένα βιβλίο δεν θα σώσει ποτέ τον κόσμο αυτό». Ένα μόνο βιβλίο ίσως όχι. Όλα όμως τα βιβλία του κόσμου που ζούμε σίγουρα μπορούν κι...

Χρώμα και προεργασία για λογότυπο

Λογότυπο - Χρώμα και προεργασία σχεδιασμού O Wassily Kandinsky (1866-1944), Ρώσος ζωγράφος και θεωρητικός της τέχνης ήταν από τους πρώτους που παρατήρησαν την επίδραση των χρωμάτων στους ανθρώπους. Μίλησε δε για «βαθιές ψυχοσωματικές επιδράσεις». Η παρατήρηση...

Βιβλίο-Λεύκωμα Graphic Stories

Κατ΄αρχάς να σας ενημερώσουμε πως το "Βιβλίο-Λεύκωμα Graphic Stories-Γραφιστορίες" 256 σελίδων(!) της σχεδιάστριας Οπτικής Επικοινωνίας και συγγραφέως Αγγελικής Αθανασιάδη, διατίθεται εκτός από την Κύπρο και στην Ελλάδα στα καταστήματα Public,...

Διαστάσεις Εικόνων στα Social Media

Τα Social Media έχουν μπει και στην επαγγελματική μας ζωή και γι'αυτό είναι καλό, απαραίτητο μάλλον, να γνωρίζουμε τις σωστές διαστάσεις των εικόνων που ανεβάζουμε σε αυτά.Μια εικόνα σε λάθος διαστάσεις, μπορεί να κόβει θέμα ή να μην φαίνεται σωστά...

Βιογραφία David Carson

David CarsonΜε αφορμή τη συμμετοχή του εμβληματικού αμερικανού γραφίστα David Carson στην Κριτική Επιτροπή* του 3ου Διεθνούς Διαγωνισμού Αφίσας που διοργανώνει το Graphic Stories Cyprus, σας παρουσιάζουμε μια σύντομη βιογραφία του. Ο David Carson...

Επαγγελματική κάρτα: Σχεδιασμός

Σχεδιασμός επαγγελματικής κάρτας Είναι χαρακτηριστικό κάποιων επαγγελματιών να μην επωφελούνται για τον εαυτό τους από τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες που παρέχουν στους πελάτες τους. Υπάρχουν δε και σχετικά γνωμικά όπως: «Ο παπουτσής ξυπόλητος κι ο ράφτης...

Tips για δημιουργία βιογραφικού

Tips για δημιουργία Βιογραφικού Ο Αύγουστος είναι ο ιδανικός μήνας να σχεδιάσετε τις επαγγελματικές κινήσεις της χρονιάς (που ξεκινάει με τις βροχούλες του Σεπτεμβρίου και τα δοκιμαστικά δρομολόγια των σχολικών λεωφορείων). Παραδόξως βλέπω συχνά αγγελίες -πολλές...

Ψυχολογία χρωμάτων

Ψυχολογία χρωμάτων «Όλα τα χρώματα είναι φίλοι των γειτόνων τους και εραστές των αντιθέτων τους.»Marc Chagall, 1887-1985 Στο σχεδιασμό εντύπων, συσκευασιών, λογότυπων, ηλεκτρονικών σελίδων κ.ά., η επιλογή των χρωμάτων είναι εξαιρετικά σημαντική.Πλέον των...

Pin It on Pinterest

Share This

Διάδωσέ το

Αν σου άρεσε μην το κρατάς για τον εαυτό σου.