Facebook και γραφίστες (Μέρος 1ο)

Μια σπουδαία επαγγελματική ευκαιρία

Στη διάλεξή μου στο 3ο Graphic Stories Cyprus στο Πολιτιστικό Ίδρυμα της Τράπεζας Κύπρου  ανέπτυξα στους επαγγελματίες της οπτικής επικοινωνίας τις επαγγελματικές ευκαιρίες που παρουσιάζονται στο Facebook.

Ο γραφίστας μπορεί να αναλάβει τα Facebook Business Pages εταιριών σε μηνιαία βάση και να τα αναπτύξει.

Και αυτό δεν είναι αλλαγή καριέρας. Oι δεξιότητες του γραφίστα που διδάχτηκε στη σχολή και στη συνέχεια αποκόμισε στην εργασία, είναι αρκετές ώστε να αναλάβει το επαγγελματικό Facebook μιας μικρής ή μικρομεσαίας επιχείρησης. Μπορεί ακόμα να συμμετέχει με σημαντικό ρόλο σε μια ομάδα που έχει αναλάβει μια μεγαλύτερη εταιρία.

Υπάρχουν δυο βασικά στοιχεία που επιβεβαιώνουν την παραπάνω άποψη.

1. Η δύναμη της εικόνας στα social media.


Για να τραβήξετε την προσοχή του μέσου χρήστη με μια ανάρτηση ώστε να υπάρξει πιθανότητα να αλληλεπιδράσει, έχετε χρόνο, μόνο, 0.016 του δευτερολέπτου (πηγή: Boost your Business/Facebook/μουσείο Μπενάκη).

Παράλληλα το +70% των χρηστών μπαίνει στο Facebook από κινητό ή tablet, αυτό σημαίνει μικρή οθόνη, προσθέτοντας ακόμη περισσότερη δυσκολία στο να ξεχωρίσει μια ανάρτηση, ανάμεσα από χιλιάδες.

Αντιλαμβάνεστε πόσο σημαντική είναι η εικόνα.

Ποιος θα μπορούσε λοιπόν, καλύτερα από τον γραφίστα, να επιλέξει τη σωστή εικόνα, να την επεξεργαστεί χρωματικά, να τη φέρει στο σωστό μέγεθος, να την κάνει όσο το δυνατόν πιο μικρή σε Κb χωρίς να χαθεί η ποιότητα, να μην είναι «φλύαρος» στο μήνυμα κ.λπ.

Σκεφτείτε μια επιγραφή ή μια αφίσα που σχεδιάσατε, σε μια Εθνική Οδό και έναν βιαστικό οδηγό που τρέχει με 160 χιλιόμετρα την ώρα. Έχετε ελάχιστο χρόνο να επικοινωνήσετε σε αυτόν το μήνυμά σας. Αντίστοιχα, σε ένα cafe δύο υποψήφιοι πελάτες του πελάτη σας χαζεύουν στο Facebook και με το χέρι τους προσπερνούν σε δευτερόλεπτα δεκάδες post.

Σε κάποια, ελάχιστα από αυτά θα κοντοσταθούν και σε κάποια πολύ λιγότερα θα αλληλεπιδράσουν. Ενα από αυτά ίσως είναι του πελάτη σας γιατί θα το έχετε σχεδιάσει εσείς.

Το διαδίκτυο έχει ανάγκη από δημιουργικούς επαγγελματίες της οπτικής επικοινωνίας και αυτό είναι ένα πολύ καλό νέο. Ήδη κυκλοφορούν κάποιες αγγελίες στην Ελλάδα που ζητούν γραφίστες, αποκλειστικά για το κομμάτι των social media.

2. To τεχνικό μέρος


Για να ανεβάσω μια ανάρτηση με στατική εικόνα δουλεύω σε τρία προγράμματα. Στο Illustrator θα σχεδιάσω τα γραφικά που θα τοποθετήσω πάνω στην εικόνα, στο Photoshop θα την επεξεργαστώ και στο InDesign θα διαχειριστώ το κείμενο.

Μόνο ένας γραφίστας μπορεί να χειριστεί αυτά τα τρία προγράμματα. Ενδεικτικά σας παραθέτω τις εικόνες δυο post που ξεχώρισα, το ένα αφορά club και το άλλο e-shop. Προτιμήστε εικόνες διαστάσεων 1000×1000 pixels ή 1200×628 pixels, ανάλογα τις ανάγκες της υπηρεσίας ή του προϊόντος. Εσείς αποφασίζετε.

Όσον αφορά στο κείμενο που συνοδεύει το post θα πρέπει να είναι ξεκάθαρο, χωρίς «θόρυβο» και σίγουρα χωρίς συντακτικά και ορθογραφικά λάθη, διπλά space κ.λπ. Αυτός είναι και ο λόγος που γράφουμε πρώτα στο InDesign το κείμενο και όχι απευθείας στο Facebook.


Σημείωση: τα γραφικά δεν πρέπει να ξεπερνούν σε κάλυψη το 25% της εικόνας.

Σε επόμενα άρθρα θα εμβαθύνουμε στα μυστικά του Facebook.

Μέχρι τότε ξεκινήστε να διαβάζετε σχετικά άρθρα, βιβλία και να παρακολουθείτε σεμινάρια digital marketing, social media κ.ά.

Το καλύτερο σας το άφησα για το τέλος. Από τότε που ξεκίνησα να διαχειρίζομαι Facebook Business Pages επιχειρήσεων και εταιριών αυξήθηκαν και οι γραφιστικές δουλειές.
Μ.Α.

 

 

Kartomania.gr

Διάφορα άρθρα

Χρώμα και προεργασία για λογότυπο

Λογότυπο - Χρώμα και προεργασία σχεδιασμού O Wassily Kandinsky (1866-1944), Ρώσος ζωγράφος και θεωρητικός της τέχνης ήταν από τους πρώτους που παρατήρησαν την επίδραση των χρωμάτων στους ανθρώπους. Μίλησε δε για «βαθιές ψυχοσωματικές επιδράσεις». Η παρατήρηση αυτή...

Ψηφοδέλτια Δημοτικών Εκλογών 2019

Ψηφοδέλτια Δημοτικών Εκλογών 2019   Ενημερωθείτε για τις διαστάσεις και τις προδιαγραφές Ψηφοδελτίων των δημοτικών και περιφερειακών εκλογών 2019   Οι δημοτικές και περιφερειακές εκλογές για το 2019 είναι προ των πυλών. Όπως -ίσως δεν- γνωρίζετε,...

Διαστάσεις Εικόνων στα Social Media

Τα Social Media έχουν μπει και στην επαγγελματική μας ζωή και γι'αυτό είναι καλό, απαραίτητο μάλλον, να γνωρίζουμε τις σωστές διαστάσεις των εικόνων που ανεβάζουμε σε αυτά.Μια εικόνα σε λάθος διαστάσεις, μπορεί να κόβει θέμα ή να μην φαίνεται σωστά στην...

Τύπωμα Λαμιναριστών καρτών Αυγούστου 2019

ΠΡΟΣΟΧΗ! Ακόμα προλαβαίνετε τοτύπωμα λαμιναριστών καρτών της Δευτέρας 29 Ιουλίου το οποίο είναι το τελευταίο της καλοκαιρινής σεζόν.Παραδίδεται 07 Αυγούστου. Επόμενο τυπογραφικό στις 26 Αυγούστου με παράδοση στις 04 Σεπτεμβρίου Στις 05-08, 12-08 και 19-08...

Σχεδιάζοντας για Social Media

Σχεδιάζοντας για τα Social Media Τα… αρχαία χρόνια μαθαίναμε στις εκδοτικές εταιρείες πως διαθέτουμε μόνο 5 με 7 δευτερόλεπτα για να τραβήξουμε την προσοχή του αναγνώστη σε ένα θέμα -και να το διαβάσει-, κατά το ξεφύλλισμα μιας εφημερίδας ή ενός περιοδικού. Αυτό...

Facebook και γραφίστες (Μέρος 3ο)

Facebook και γραφίστες (Μέρος 3ο) Eπεξεργασία και ανέβασμα φωτογραφιών Η σωστή και στοχευμένη επιλογή εικόνων είναι εξαιρετικά σημαντική στα social media. Σημαντική επίσης είναι η ορθή επιλογή των τελικών διαστάσεων της εικόνας όπως και η επεξεργασία που θα...

Πώς βρίσκουμε νέους πελάτες

Πως βρίσκουμε νέους πελάτες Οι ελεύθεροι επαγγελματίες πρέπει να είναι συνεχώς σε αναζήτηση νέων πελατών. Πελατών που εμπιστεύονται τη δουλειά μας και δεν μας ζαλίζουν/καθυστερούν, που πληρώνουν και είναι συνεπείς στις υποχρεώσεις τους. Ενα μεγαλύτερο εύρος πελατών θα...

Θερμοτυπία

H Θερμοτυπία ή και «Χρυσοτυπία» είναι μία από τις παλαιότερες μεθόδους εκτύπωσης, διακόσμησης εντύπων.Στις πολυτελείς εκδόσεις του 18ου και 19ου αιώνα, συναντάμε στα εξώφυλλα δερματόδετων βιβλίων διακοσμήσεις με λεπτά φύλλα χρυσού. Τώρα πια δεν χρησιμοποιούνται φύλλα...

Save as…Αρχειοθέτηση και Ονοματολογία

Save as… Αρχειοθέτηση και Ονοματολογία Ξεκινώντας μια νέα εργασία πρέπει να αποφασίσουμε το πως θα την αρχειοθετήσουμε. Αν δώσουμε λίγο χρόνο σε αυτήν την προεργασία, θα κερδίσουμε πολύ περισσότερο χρόνο αργότερα ενώ αρκετό καιρό μετά θα μπορούμε να βρούμε τα σχετικά...

Ορθή τυπογραφία

Oρθή τυπογραφία της Αγγελικής ΜΚ Αθανασιάδη Δεν είναι λίγες οι φορές που σε κάποια συζήτηση με φίλους έχει λεχθεί η γνωστή φράση «Ένα βιβλίο δεν θα σώσει ποτέ τον κόσμο αυτό». Ένα μόνο βιβλίο ίσως όχι. Όλα όμως τα βιβλία του κόσμου που ζούμε σίγουρα μπορούν κι έχουν...

Pin It on Pinterest

Share This

Διάδωσέ το

Αν σου άρεσε μην το κρατάς για τον εαυτό σου.