fbpx

Facebook και γραφίστες (Μέρος 1ο)

Μια σπουδαία επαγγελματική ευκαιρία

Στη διάλεξή μου στο 3ο Graphic Stories Cyprus στο Πολιτιστικό Ίδρυμα της Τράπεζας Κύπρου  ανέπτυξα στους επαγγελματίες της οπτικής επικοινωνίας τις επαγγελματικές ευκαιρίες που παρουσιάζονται στο Facebook.

Ο γραφίστας μπορεί να αναλάβει τα Facebook Business Pages εταιριών σε μηνιαία βάση και να τα αναπτύξει.

Και αυτό δεν είναι αλλαγή καριέρας. Oι δεξιότητες του γραφίστα που διδάχτηκε στη σχολή και στη συνέχεια αποκόμισε στην εργασία, είναι αρκετές ώστε να αναλάβει το επαγγελματικό Facebook μιας μικρής ή μικρομεσαίας επιχείρησης. Μπορεί ακόμα να συμμετέχει με σημαντικό ρόλο σε μια ομάδα που έχει αναλάβει μια μεγαλύτερη εταιρία.

Υπάρχουν δυο βασικά στοιχεία που επιβεβαιώνουν την παραπάνω άποψη.

1. Η δύναμη της εικόνας στα social media.


Για να τραβήξετε την προσοχή του μέσου χρήστη με μια ανάρτηση ώστε να υπάρξει πιθανότητα να αλληλεπιδράσει, έχετε χρόνο, μόνο, 0.016 του δευτερολέπτου (πηγή: Boost your Business/Facebook/μουσείο Μπενάκη).

Παράλληλα το +70% των χρηστών μπαίνει στο Facebook από κινητό ή tablet, αυτό σημαίνει μικρή οθόνη, προσθέτοντας ακόμη περισσότερη δυσκολία στο να ξεχωρίσει μια ανάρτηση, ανάμεσα από χιλιάδες.

Αντιλαμβάνεστε πόσο σημαντική είναι η εικόνα.

Ποιος θα μπορούσε λοιπόν, καλύτερα από τον γραφίστα, να επιλέξει τη σωστή εικόνα, να την επεξεργαστεί χρωματικά, να τη φέρει στο σωστό μέγεθος, να την κάνει όσο το δυνατόν πιο μικρή σε Κb χωρίς να χαθεί η ποιότητα, να μην είναι «φλύαρος» στο μήνυμα κ.λπ.

Σκεφτείτε μια επιγραφή ή μια αφίσα που σχεδιάσατε, σε μια Εθνική Οδό και έναν βιαστικό οδηγό που τρέχει με 160 χιλιόμετρα την ώρα. Έχετε ελάχιστο χρόνο να επικοινωνήσετε σε αυτόν το μήνυμά σας. Αντίστοιχα, σε ένα cafe δύο υποψήφιοι πελάτες του πελάτη σας χαζεύουν στο Facebook και με το χέρι τους προσπερνούν σε δευτερόλεπτα δεκάδες post.

Σε κάποια, ελάχιστα από αυτά θα κοντοσταθούν και σε κάποια πολύ λιγότερα θα αλληλεπιδράσουν. Ενα από αυτά ίσως είναι του πελάτη σας γιατί θα το έχετε σχεδιάσει εσείς.

Το διαδίκτυο έχει ανάγκη από δημιουργικούς επαγγελματίες της οπτικής επικοινωνίας και αυτό είναι ένα πολύ καλό νέο. Ήδη κυκλοφορούν κάποιες αγγελίες στην Ελλάδα που ζητούν γραφίστες, αποκλειστικά για το κομμάτι των social media.

2. To τεχνικό μέρος


Για να ανεβάσω μια ανάρτηση με στατική εικόνα δουλεύω σε τρία προγράμματα. Στο Illustrator θα σχεδιάσω τα γραφικά που θα τοποθετήσω πάνω στην εικόνα, στο Photoshop θα την επεξεργαστώ και στο InDesign θα διαχειριστώ το κείμενο.

Μόνο ένας γραφίστας μπορεί να χειριστεί αυτά τα τρία προγράμματα. Ενδεικτικά σας παραθέτω τις εικόνες δυο post που ξεχώρισα, το ένα αφορά club και το άλλο e-shop. Προτιμήστε εικόνες διαστάσεων 1000x1000 pixels ή 1200x628 pixels, ανάλογα τις ανάγκες της υπηρεσίας ή του προϊόντος. Εσείς αποφασίζετε.

Όσον αφορά στο κείμενο που συνοδεύει το post θα πρέπει να είναι ξεκάθαρο, χωρίς «θόρυβο» και σίγουρα χωρίς συντακτικά και ορθογραφικά λάθη, διπλά space κ.λπ. Αυτός είναι και ο λόγος που γράφουμε πρώτα στο InDesign το κείμενο και όχι απευθείας στο Facebook.


Σημείωση: τα γραφικά δεν πρέπει να ξεπερνούν σε κάλυψη το 25% της εικόνας.

Σε επόμενα άρθρα θα εμβαθύνουμε στα μυστικά του Facebook.

Μέχρι τότε ξεκινήστε να διαβάζετε σχετικά άρθρα, βιβλία και να παρακολουθείτε σεμινάρια digital marketing, social media κ.ά.

Το καλύτερο σας το άφησα για το τέλος. Από τότε που ξεκίνησα να διαχειρίζομαι Facebook Business Pages επιχειρήσεων και εταιριών αυξήθηκαν και οι γραφιστικές δουλειές.
Μ.Α.

Διάφορα άρθρα

Quick Response Codes

Δημιουργία QR (Quick Response Codes) Οι QR Codes είναι ουσιαστικά μια μορφή barcodes που συνδέουν offline περιβάλλοντα με το διαδίκτυο (Link). Η εφαρμογή τους ξεκίνησε από την Ιαπωνία το 1994, όταν η εταιρεία Denso-Wave ανέλαβε να δώσει λύση στην ανάγκη που είχε η...

Ψυχολογία χρωμάτων

Ψυχολογία χρωμάτων «Όλα τα χρώματα είναι φίλοι των γειτόνων τους και εραστές των αντιθέτων τους.»Marc Chagall, 1887-1985 Στο σχεδιασμό εντύπων, συσκευασιών, λογότυπων, ηλεκτρονικών σελίδων κ.ά., η επιλογή των χρωμάτων είναι εξαιρετικά σημαντική.Πλέον των στοχευμένων...

Αναζήτηση εργασίας

Αν και η ανεργία χτυπά κόκκινο (σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ είναι κάτι κοντά στο 20%) παρατηρώ πως στο κομμάτι το δικό μας, στους γραφίστες δηλαδή, υπάρχει μια σχετική ζήτηση. Δεν κρίνω τις θέσεις ποιοτικά μα ποσοτικά. Το ίδιο συμπέρασμα θα βγάλετε και εσείς αν...

Tips για δημιουργία βιογραφικού

Tips για δημιουργία Βιογραφικού Ο Αύγουστος είναι ο ιδανικός μήνας να σχεδιάσετε τις επαγγελματικές κινήσεις της χρονιάς (που ξεκινάει με τις βροχούλες του Σεπτεμβρίου και τα δοκιμαστικά δρομολόγια των σχολικών λεωφορείων). Παραδόξως βλέπω συχνά αγγελίες -πολλές φορές...

Facebook και γραφίστες μέρος 1ο

Facebook και γραφίστες (Μέρος 1ο) Μια σπουδαία επαγγελματική ευκαιρία Στη διάλεξή μου στο 3ο Graphic Stories Cyprus στο Πολιτιστικό Ίδρυμα της Τράπεζας Κύπρου  ανέπτυξα στους επαγγελματίες της οπτικής επικοινωνίας τις επαγγελματικές ευκαιρίες που παρουσιάζονται στο...

Facebook και γραφίστες (Μέρος 3ο)

Facebook και γραφίστες (Μέρος 3ο) Eπεξεργασία και ανέβασμα φωτογραφιών Η σωστή και στοχευμένη επιλογή εικόνων είναι εξαιρετικά σημαντική στα social media. Σημαντική επίσης είναι η ορθή επιλογή των τελικών διαστάσεων της εικόνας όπως και η επεξεργασία που θα...

Αλλαγές στο πρόγραμμα εκτυπώσεων λόγω Πάσχα

Ενημερωθείτε για τις αλλαγές στο πρόγραμμα εκτυπώσεων-συνεκτυπώσεων όπως προκύπτουν λόγω Πάσχα Κάρτες στα 350gr Οι κάρτες που θα τυπωθούν τη Μεγάλη Τρίτη 23/04/2019, θα παραδοθούν την Τρίτη του Πάσχα 30/04/2019 Οι κάρτες που θα τυπωθούν τη Μεγάλη Πέμπτη...

Κοινωνικός σχεδιασμός/Social Design

Κοινωνικός Σχεδιασμός | Social Design της Αγγελικής ΜΚ Αθανασιάδη | [email protected] Πάνω από σαράντα χρόνια έχουν περάσει από τον πόλεμο που χώρισε την Κύπρο στα δύο και οδήγησε χιλιάδες ανθρώπους στον ξεριζωμό και την προσφυγιά και όμως ακόμα και σήμερα το νησί...

Χρώμα και προεργασία για λογότυπο

Λογότυπο - Χρώμα και προεργασία σχεδιασμού O Wassily Kandinsky (1866-1944), Ρώσος ζωγράφος και θεωρητικός της τέχνης ήταν από τους πρώτους που παρατήρησαν την επίδραση των χρωμάτων στους ανθρώπους. Μίλησε δε για «βαθιές ψυχοσωματικές επιδράσεις». Η παρατήρηση αυτή...

Facebook και γραφίστες μέρος 2ο

Facebook και γραφίστες (Μέρος 2ο) Τι πρέπει να αποφεύγουμε στο Facebook Όπως είχαμε γράψει στο προηγούμενο άρθρο, διαθέτουμε λιγότερο από ένα δευτερόλεπτο, ώστε να τραβήξουμε με μία ανάρτησή μας την προσοχή του μέσου χρήστη στο Facebook. Για να το επιτύχουμε αυτό...

Pin It on Pinterest

Share This

Διάδωσέ το

Αν σου άρεσε μην το κρατάς για τον εαυτό σου.