fbpx

Facebook και γραφίστες (Μέρος 2ο)

Τι πρέπει να αποφεύγουμε στο Facebook

Όπως είχαμε γράψει στο προηγούμενο άρθρο, διαθέτουμε λιγότερο από ένα δευτερόλεπτο, ώστε να τραβήξουμε με μία ανάρτησή μας την προσοχή του μέσου χρήστη στο Facebook.

Για να το επιτύχουμε αυτό χρειάζονται διάφορες δεξιότητες που θα αναλύσουμε σε επόμενα άρθρα, ωστόσο σε αυτό, θα σας πούμε τι πρέπει να αποφεύγετε -οπωσδήποτε- στα post σας.

1. Όχι στα κεφαλαία, στα συντακτικά και ορθογραφικά λάθη.


Τα κεφαλαία γράμματα στην ανταλλαγή μηνυμάτων, σχολίων και ακόμη χειρότερα στα επαγγελματικά post δείχνουν μια κακή εικόνα, είναι σαν να φωνάζει κάποιος ενώ υποδηλώνουν επιθετικότητα.

Για τα συντακτικά και ορθογραφικά λάθη δεν χρειάζονται ιδιαίτερα σχόλια.

Ο ένας και μοναδικός τρόπος να τα αποφύγουμε ή να τα περιορίσουμε είναι να μην γράφουμε ποτέ απευθείας στο Facebook, αλλά πρώτα σε ένα πρόγραμμα κειμένου ή σελιδοποίησης και μετά, αφού διπλοτσεκάρουμε ή περάσουμε το γραπτό μας από ορθογράφο, κάνουμε copy paste στο κελί του Fb.


Ορθογραφικά που «βγάζουν μάτι». Στην εικόνα αριστερά το λάθος έχει γίνει στη λέξη κλειδί: εκπώσεις αντί εκπτώσεις. Επίσης ένα δεύτερο λάθος στην ίδια αράδα: εώς αντί έως. Α και ένα τρίτο: δύο θαυμαστικά.

Φυσικά δεν έχει καμία τύχη ένα τέτοιο post. Για την ανάρτηση δεξιά τι να πρωτογράψω, προσπαθήστε να τη διαβάσετε.

2. Όχι στα θαυμαστικά!!! Όχι στα αποσιωπητικά…


Τα θαυμαστικά είναι καλό να αποφεύγονται στα social media. Με τα θαυμαστικά είναι σαν να «εκβιάζετε» την προσοχή. Λάθος. Κεντρίστε την προσοχή με στοχευμένο κείμενο, δημιουργικό περιεχόμενο (Content) σε λέξεις και εικόνα. Επίσης, τα αποσιωπητικά… Υπονοείτε κάτι; Δεν ενδιαφέρει κανέναν.

Στα social media τα μηνύματα πρέπει να έχουν αρχή, μέση και τέλος. Να είναι ξεκάθαρα, άμεσα κατανοητά, χωρίς «θόρυβο».

3. Όχι στις ψεύτικες, υπερβολικές, παραπλανητικές υποσχέσεις


Το μήνυμα του post αριστερά είναι ξεκάθαρο (με κεφαλαία κιόλας):  «Γίνε συγγραφέας παγκοσμίου εμβέλειας».

Κοτσάρει κι ένα θαυμαστικό στο τέλος, λες και από μόνο του δεν είναι εντυπωσιακό ένα τέτοιο μήνυμα. Ούτε λίγο, ούτε πολύ, παρακολουθείς μια σειρά μαθημάτων δημιουργικής γραφής και μετά βγαίνεις από εκεί μέσα Καζαντζάκης.

Τέτοια μηνύματα, μόνο στην τηλεόραση μπορείς να μεταδόσεις -κανονικά πουθενά δεν θα έπρεπε- μια και ο αποδέκτης δεν μπορεί να αντιδράσει.

Στα social media ωστόσο, υπάρχει η αλληλεπίδραση, μπορεί δηλαδή κάποιος να αντιδράσει, σχολιάζοντας αρνητικά ή πατώντας Έλεος, Λυπάμαι, ΧαΧα. Μεγάλη ζημιά ένα αρνητικό σχόλιο ή αντίδραση.

Ακριβώς αυτό συνέβη στο post δεξιά, που υπόσχεται κέρδη από τις τρούφες χωρίς καθόλου εργασία, με μικρό κόστος (εδώ θέλω κι εγώ να βάλω θαυμαστικό). Το μόνο που μπορείς να φυτέψεις χωρίς κόπο, με μικρό κόστος είναι ο μαϊντανός.

Έχω βάλει σε δυο γλάστρες, έμεινε η μία μόνο γιατί στην άλλη πήγε η γάτα. Από κάτω ακριβώς, αν προσέξετε υπάρχει ένα «χαμογελάκι». Ήδη η χορηγούμενη ανάρτηση έχει «καεί», γιατί κάποιος τη χλεύασε.

 

Facebook και γραφίστες (Μέρος 2ο)

Στην εικόνα αριστερά: μαθήματα Photoshop για αρχαρίους. Πας εσύ που δεν έχεις ιδέα από Photoshop και βγαίνοντας απο το σεμινάριο δημιουργείς εικόνες σαν και αυτήν της ανάρτησης;


Η ανάρτηση δεξιά μού είχε κάνει μεγάλη εντύπωση λόγω τους κύρους των εταιριών που συνεργάστηκαν. Μήνυμα επιπέδου λαϊκής, λίγο πριν ξεπουληθούν τα τελευταία κεράσια: «iPhone 7, δικό σου με 6 ευρώ».

Με τέτοια μηνύματα υποβιβάζεις αυτούς στους οποίους απευθύνεσαι και συνήθως παίρνεις αυτό που σου αξίζει. Η υπηρεσία, μια συνδρομή σε ελληνικό διεθνές περιοδικό, έχει «καεί» στο ξεκίνημά της.

4. Πνευματικά Δικαιώματα


Αν μη τι άλλο, εμείς οι γραφίστες είμαστε ευαίσθητοι με τα πνευματικά δικαιώματα. Ποτέ δεν θα δημιουργούσαμε πρόβλημα στον πελάτη μας με εικόνες χωρίς πνευματικά δικαιώματα. Είτε θα φτιάχναμε δικές μας, είτε θα παραγγέλναμε, είτε θα νοικιάζαμε από μια Τράπεζα Εικόνων. Στην ανάρτηση που ακολουθεί, αποφάσισε το Αφεντικό που Τρελάθηκε, να φτιάξει μόνος την εικόνα. Μπήκε στο Google, κατέβασε εικόνες αδιακρίτως (τσάμπα) και έκανε το τεράστιο λάθος.

Ο δημοφιλής δημιουργός της εικόνας αριστερά επάνω, έτυχε να δει τη δημοσίευση, ανεβάζοντας σχετικό καυστικό σχόλιο στην Χορηγούμενη Ανάρτηση. Μεγάλη ζημιά για την εταιρία.
Τελειώνοντας το δεύτερο μέρος να σημειώσω πως το Facebook δίνει μοναδικά πλεονεκτήματα στην προβολή μιας εταιρίας. Προσφέρει τη δυνατότητα μοναδικής στόχευσης κοινού ενώ είναι εξαιρετικά οικονομικό.
Ωστόσο δεν «συγχωρεί» λάθη, γι’ αυτό θα πρέπει να είμαστε ιδιαίτερα προσεκτικοί. Άλλωστε αυτό είναι ένα από τα χαρακτηριστικά της ανθρώπινης φύσης: κάνει κάποιος δέκα καλά κι ένα λάθος, όλοι θα θυμόμαστε το λάθος. Και εδώ μιλάμε για social media.
Μ.Α.

Pin It on Pinterest

Share This

Διάδωσέ το

Αν σου άρεσε μην το κρατάς για τον εαυτό σου.