fbpx

Πως βρίσκουμε νέους πελάτες

Οι ελεύθεροι επαγγελματίες πρέπει να είναι συνεχώς σε αναζήτηση νέων πελατών. Πελατών που εμπιστεύονται τη δουλειά μας και δεν μας ζαλίζουν/καθυστερούν, που πληρώνουν και είναι συνεπείς στις υποχρεώσεις τους.

Ενα μεγαλύτερο εύρος πελατών θα μας επιτρέψει πιο εύκολα να ξεσκαρτάρουμε, κρατώντας τους καλύτερους. Ωστόσο, τις περισσότερες φορές δίνουμε όλη μας την ενέργεια στον σχεδιασμό μπροστά από έναν υπολογιστή και ξεχνάμε να ασχοληθούμε με τη δημοσιοποίηση και προβολή της δουλειάς μας.

Αναμφισβήτητα ένας καλός τρόπος να διευρύνουμε το πελατολόγιο μας είναι οι συστάσεις των πελατών μας σε τρίτους (από στόμα σε στόμα). Επίσης, σημαντικό είναι να τους ενημερώνουμε σε τακτά χρονικά διαστήματα με ένα newsletter ή ένα τηλεφώνημα για τις νέες μας δεξιοτεχνίες. (π.χ. παρέχουμε από σήμερα και υπηρεσίες σε social media, φωτογράφηση προϊόντων για e-shop κ.ά.) Για νέα προϊόντα και υπηρεσίες σε εκτυπώσεις που πιστεύουμε πως τους αφορούν κ.λπ.


Το να βρίσκουμε νέους πελάτες από συστάσεις δεν είναι μετρήσιμο και αυτό είναι ένα μειονέκτημα. Επίσης, καλό θα είναι να προβλέψουμε ένα μέρος του πελατολογίου μας να έχει εποχιακές ανάγκες (π.χ. ξενοδοχεία, εστιατόρια, cafe, bar σε τουριστικά μέρη, καταστήματα με τουριστικά είδη κ.λπ.). Έτσι το διάστημα από τέλη Μαίου μέχρι τα μέσα Σεπτεμβρίου να κουνάμε το ποντίκι και όχι τη μυγοσκοτώστρα.


Για να βρούμε νέους πελάτες χρειάζονται μερικά δοκιμασμένα βήματα. Το πρώτο και πιο εύκολο είναι επιτέλους να αποκτήσετε επαγγελματική κάρτα. Όπως είχα γράψει σε προηγούμενο άρθρο, απέκτησα κάρτα πριν ένα μήνα, μετά από αρκετά χρόνια… Πήγαινα σε συνεργάτες και πελάτες κι έκανα αναπάντητες για να αποθηκεύσουν το τηλέφωνό μου. Αν είναι δυνατόν.


Το δεύτερο και πιο σημαντικό, αλλά λίγο ακριβό -και χρονοβόρο στην πρώτη φάση- είναι να αποκτήσετε ένα ολοδικό σας site. Σε αυτό θα ανεβάσετε τη δουλειά σας, αλλά και θα προβάλλετε τις αρκετές και διαφορετικές σας δεξιότητες. Ένας γραφίστας μπορεί να ειδικεύεται στο σχεδιασμό λογοτύπων, στις εκδόσεις ή τη διαφήμιση, στα social media, στην εικονογράφηση, στη φωτογράφηση και επεξεργασία εικόνων για e-shop, στο web design, στο animation, στο κόμικς, στο γκράφιτι κ.λπ. Μια ιστοσελίδα είναι ιδανική για να παρουσιάσετε το σύνολο και τη διαφορετικότητα της δουλειάς σας σε κατηγορίες.


Να ανεβάσετε το πλήρες βιογραφικό σας, νέα του χώρου, άρθρα κ.λπ. ώστε να προσελκύσετε επισκέπτες. Η Google επιβραβεύει το Περιεχόμενο. Προσοχή όμως, στοχεύστε το κοινό σας, μην προσπαθήσετε να επικοινωνήσετε «με όλους». 
To να διαφημίσουμε το site μας στο AdWords κοστίζει αρκετά και δεν νομίζω πως θα βοηθούσε έναν γραφίστα μια τέτοια καμπάνια. Δεν το έχω κάνει όμως, οπότε δεν είμαι σίγουρος για να σας αποτρέψω ή να σας το προτείνω. Είμαι σίγουρος ωστόσο ότι μπορείτε να στείλετε κόσμο στην ιστοσελίδα σας μέσω ενός Facebook Business Page. Η δημιουργία μιας τέτοιας Σελίδας είναι δωρεάν ενώ μπορείτε να διαφημιστείτε με πολύ μικρό κόστος και εξαιρετική στόχευση κοινού (ηλικίες, φύλο, τοποθεσία και ενδιαφέροντα).

Δείτε αν θέλετε τη δική μου σελίδα (monocomic.com), έχει φτιαχτεί σε WordPress πριν λίγους μήνες και προσέξτε πως την έχω συνδέσει με τα δύο σχετικά Facebook Business Pages για αμφίδρομη προσέλκυση.

Τέλος, να σας πω και το εξής: χρειάζεστε και μια καλή προσωπική Σελίδα στο Fb. Mην βιαστείτε να διαχωρίσετε στο μυαλό σας την Προσωπική με την Επαγγελματική Σελίδα στο Facebook.

Ο πελάτης θέλει συνεργάτες με προσωπικότητα, να τους εμπιστεύεται, να τους θαυμάζει και να νιώθει συνεχώς πως επέλεξε σωστά. Ο πελάτης μάς βλέπει πολλές φορές και ως σύμβουλο της επιχείρησής του.

Αυτός είναι και ο λόγος που θα πρέπει το προσωπικό μας Fb να είναι «αξιοπρεπές» ως προς το τι ανεβάζουμε. Από εκεί άλλωστε θα στείλετε, αρχικά, κόσμο στην Facebook Business Page, από εκεί στην Ιστοσελίδα σας και μετά στο Ταμείο.(αυτός είναι και τελικός στόχος, μην το ξεχνάτε). Επίσης, το πρώτο που θα κάνει ένας νέος πελάτης, αν θέλει να μάθει μερικά πράγματα για εμάς πριν επικοινωνήσει ή μας συναντήσει είναι μια βόλτα στο Facebook, στην προσωπική μας σελίδα.
Kαλή επιτυχία 🙂
Μ. Α.

Pin It on Pinterest

Share This

Διάδωσέ το

Αν σου άρεσε μην το κρατάς για τον εαυτό σου.