fbpx

Σχεδιασμός επαγγελματικής κάρτας

Είναι χαρακτηριστικό κάποιων επαγγελματιών να μην επωφελούνται για τον εαυτό τους από τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες που παρέχουν στους πελάτες τους. Υπάρχουν δε και σχετικά γνωμικά όπως: «Ο παπουτσής ξυπόλητος κι ο ράφτης μπαλωμένος», «Κουβαλάει κρασί και πίνει νερό» κ.ά. Έτσι κι εγώ κυκλοφορούσα χωρίς επαγγελματική κάρτα τα τελευταία τέσσερα, πέντε χρόνια. Φέτος λοιπόν πήρα δύο αποφάσεις: έφτιαξα μια ιστοσελίδα, παρουσιάζοντας τις επαγγελματικές μου δεξιότητες ενώ -επιτέλους- σχεδίασα και τύπωσα επαγγελματική κάρτα.


Το πρώτο που σκέφτηκα ήταν να αναθέσω τον σχεδιασμό της κάρτας μου σε άλλον γραφίστα. Όταν σχεδιάζουμε κάτι δικό μας, συνήθως γινόμαστε λίγο «φλύαροι» ή δεν καταλήγουμε ποτέ στο επιθυμητό(;) αποτέλεσμα ή τέλος πάντων απογοητευόμαστε από την υπερπροσπάθεια. Στις ΗΠΑ οι διαφημιστικές εταιρίες που θέλουν να προβάλλουν τις υπηρεσίες τους, αναθέτουν -συνήθως- αυτήν την επικοινωνία σε άλλη διαφημιστική. Λογικό αν το καλοσκεφτείτε. Το είχα ξανακάνει: πριν κάποια χρόνια είχα αναθέσει το re-design του λογοτύπου της εταιρίας μου και τον σχεδιασμό εταιρικής ταυτότητας σε εξωτερικό συνεργάτη. Κι ας είμασταν τρεις γραφίστες στην εταιρία. Τώρα δεν γινόταν αυτό, οπότε πήρα την εξής απόφαση: να σχεδιάσω κάτι «απλό», ρίχνοντας το αισθητικό βάρος στην τυπογραφία. Και έπραξα σωστά.


Διάλεξα λοιπόν τα εξής τεχνικά στοιχεία:


• Διάσταση: 9.5 εκ. πλάτος x 5 εκ. ύψος. Επέλεξα το μεγαλύτερο δυνατό πλάτος για επαγγελματική κάρτα. Δυστυχώς δεν χωράει σε ένα πολύ ωραίο πορτοφολάκι με θήκες, που μου δώρισε ενθουσιασμένη μια συνάδελφος -όταν έμαθε έκπληκτη πως θα τυπώσω κάρτες. Αν την ξανασχεδίαζα θα επέλεγα 8.5 ή 9 το πολύ, εκατοστά πλάτος.
• Χαρτί: λαμιναριστή, με δύο(2) χαρτιά βάρους 350 γρ. έκαστο. Πραγματικά εντυπωσιακή στην αφή, ζητήστε δωρεάν δείγματα εδώ: http://bit.ly/2u6J8zy 

Μια τέτοια κάρτα πρέπει να πέταξε ο Jason Sthatham στο κεφάλι του Milo Ventimiglia στην ταινία Wild Card.

• Εκτύπωση δύο όψεων, offset εκτύπωση, CMYK. Ωστόσο χρησιμοποίησα δύο μόνο μελάνια, κυανό και μαύρο. Στην Α΄όψη το κυανό (100%) έχει γράψει τόσο καλά που μαζί με την πλαστικοποίηση φαίνεται σαν Pantone!


• Εβαλα επίσης τοπικό UV, ενώ πίσω από αυτό μείωσα λίγο το ράστερ σε 90% Cyan ώστε να τονίσω το εφέ. Το παράξενο σχηματάκι που βλέπετε είναι ένα… κωνικό κεφάλι από τα σχετικά άγνωστα κόμικς μου «Οι Κωνικοί Άνθρωποι».

Στην Β’ όψη έβαλα ένα QR Code (έχω γράψει για αυτό σε προηγούμενο άρθρο), ιδανικό να συνδέει offline περιβάλλοντα με το διαδίκτυο. Το συγκεκριμμένο οδηγεί στο βιογραφικό/portfolio που είναι αναρτημένο στην ιστοσελίδα μου.


• Και το κλου; Βαμμένο σόκορο. Σε αυτό άφησα την kartomania να επιλέξει και να φτιάξει την απόχρωση του μελανιού το οποίο άπλωσε με αερογράφο.

Μια λοιπόν που ασχολήθηκα με αυτήν την εργασία σάς παραθέτω μερικά βασικά tips όσον αφορά στο περιεχόμενο της πληροφορίας και τις τεχνικές προδιαγραφές μιας κάρτας.

Περιεχόμενο (πληροφορία)


1. Στην κάρτα αναφέρουμε κατά περίπτωση Όνομα, Επώνυμο, Τηλέφωνο κινητό/σταθερό της εταιρίας, θέση εργασίας, εταιρικό site, εταιρικό-προσωπικό email (όχι [email protected]… ή [email protected]… κ.λπ.) και τα social media (Facebook, Instagram, LinkedIn κ.λπ.). Προσοχή: αναφέρουμε το Facebook, μόνο αν έχουμε φτιάξει Facebook Business Page.


2. Στην κάρτα δεν αναφέρουμε θέση εργασίας αν είμαστε ιδιοκτήτες ή αυτοπασχολούμενοι, εκτός και αν υπάρχουν και άλλοι μέτοχοι, άρα καταμερισμός των εργασιών (π.χ. Υπεύθυνος Μarketing, Πελατών κ.λπ.).


3. Δεν αναφέρουμε άλλα στοιχεία, δεν βάζουμε φωτογραφίες. προϊόντα, προσφορές κ.λπ. Αυτά τα επικοινωνούμε π.χ. με ένα δίπτυχο εταιρικό έντυπο, ένα flyer κ.λπ. Μπαίνει μόνο το λογότυπο της εταιρίας. Η σημαντικότερη χρήση της κάρτας είναι να πληροφορήσουμε τον συνομιλητή μας για τα προσωπικά στοιχεία επικοινωνίας μας ώστε να μην σημειώνει. 

Τεχνικά στοιχεία


Με τις σωστές και ξεχωριστές επιλογές στην τυπογραφία αποκτούμε ένα επιπλέον πλεονέκτημα στην πρώτη εικόνα μας. Ας προσέξουμε κάποια στοιχεία.


1 Καλό να μην βάζουμε φόντο. Αν βάλουμε θα πρέπει να προσέξουμε τα εξης:


α) Αν τα στοιχεία επικοινωνίας μας είναι με μαύρο μελάνι (100% Black) το φόντο θα πρέπει να αποτελείται από ένα μέχρι δύο μελάνια (π.χ. Magenta+Yellow). Mην βάλετε τρίτο σε καμία περίπτωση.


β) Αν θέλουμε τα στοιχεία επικοινωνίας μας να είναι λευκά (τρύπα) τότε το φόντο θα πρέπει να έχει ένα μελάνι μόνο.
2. Στα γράμματα που είναι μικρότερα των 12 pt βάζουμε -εννοείται- ένα μόνο μελάνι ή τα αφήνουμε λευκά.
3. Aν έχουμε μαύρα γράμματα σε φόντο, τους δίνουμε Multiply στο Transparency ώστε να αποφύγουμε πιθανά «κουνήματα».

4. Το τοπικό UV είναι λίγο ακριβό, αλλά δίνει αισθητικό πλεονέκτημα στην κάρτα μας. Θέλει ωστόσο σύνεση στη χρήση. Μην βάζετε τοπικό UV σε μικρά γράμματα ή πολύ λεπτές επιφάνειες.


5. Όσο πιο καλό το χαρτί, τόσο πιο καλή η ποιότητα εκτύπωσης. Η υφή και το χρώμα του χαρτιού είναι το καλύτερο φόντο.


6. Ξεχωρίστε με κοπτικά. Ενα από τα πιο αγαπημένα είναι οι καμπύλες -αντί για γωνίες- στις άκρες της κάρτας, όπως για παράδειγμα στις τράπουλες. Η kartomania έχει περισότερα από εκατό(100) έτοιμα κοπτικά για κάρτες, χρεώνοντας μόνο το κόψιμο και όχι την κατασκευή του κοπτικού, μπορείτε να το εκμεταλλευτείτε.


7. Επιλέξτε διάσταση 8.5 εκ. πλάτος x 5 εκ. ύψος, προτιμήστε πλάγια κάρτα αντί για όρθια.

Μ. Α.

Pin It on Pinterest

Share This

Διάδωσέ το

Αν σου άρεσε μην το κρατάς για τον εαυτό σου.