fbpx

Στα εφέ του Illustrator υπάρχει αυτό του 3D Extrude & Bevel που δουλεύει αξιοπρεπέστατα, ακόμη και σε σύνθετες επιφάνειες ή επιφάνειες με καμπύλες. Θα το βρείτε επάνω, στα Effect>3D> 3D Extrude & Bevel Options.
Το Μενού που εμφανίζεται είναι -στο μεγαλύτερο μέρος του- αρκετά βατό, ακόμα και για τον αρχάριο. Ωστόσο, έχει και κάποιες ρυθμίσεις για πιο προχωρημένους.

Μην ξεχνάτε, όμως, ότι το Illustrator είναι ένα πρόγραμμα δισδιάστατου σχεδιασμού και αν θέλουμε να δουλέψουμε επαγγελματικά και στις τρεις διαστάσεις υπάρχουν εξαιρετικά προγράμματα όπως το Autodesk 3ds Max ή το αγαπημένο μου Cinema 4D της Maxon. Με το τελευταίο έχουν δημιουργηθεί εφέ σε ταινίες, όπως ο Spider-Man ή ο Iron Μan της Marvel. Με το 3D Extrude & Bevel δουλεύουμε σε άλλο επίπεδο, άλλωστε η απεικόνιση τρισδιάστατων αντικειμένων σε δισδιάστατη επιφάνεια απαιτεί μια σειρά δεξιοτήτων και σίγουρα εξειδικευμένο software και hardware.
Δείτε πώς δουλεύει σε ένα πρώτο παράδειγμα. Να σημειώσω εδώ πως μπορείτε να δουλέψετε και αξονομετρικά (τα σημεία φυγής δεν συναντώνται ποτέ, είναι παράλληλα, σε αντίθεση με την Προοπτική Απεικόνιση).

Δημιούργησα τέσσερις συνθέσεις (πάνω μέρος) και έδωσα ένα έτοιμο Position>Off Axis Front. Στις συνθέσεις 3 και 4 έδωσα μια μικρή καμπύλη στις γωνίες με το Round Corners (Effects>Stylize). Όπως βλέπετε δουλεύει πολύ καλά. Για περαιτέρω επεξεργασία, επιλέγετε τα σχήματα που δημιουργήσατε με το εφέ και πηγαίνετε Object>Expand Appearance. Έτσι, έχετε τον πλήρη έλεγχο για χρώμα, διορθώσεις κ.λπ.
Στο επόμενο παράδειγμα χρησιμοποίησα πιο σύνθετα σχήματα. Τα σχήματα 01 και 04 έχουν «τρύπα».

Έδωσα ένα έτοιμο Position (Isometric Left) και το αποτέλεσμα είναι πραγματικά ικανοποιητικό. Επίσης, αν πατήσετε το More Οptions, υπάρχει δυνατότητα επεξεργασίας του φωτισμού για πιο ρεαλιστική απεικόνιση.
Καλές δοκιμές!