fbpx

Ημερολόγια

Ημερολόγια

Tα ημερολόγια είναι εξαιρετικά μέσα προβολής και προώθησης μιας επιχείρησης.

Τα οφέλη από την έκδοση και διανομή ενός σωστού ημερολογίου είναι πολλά και σημαντικά.

Εδώ προκύπτουν φυσικά τα εύλογα ερωτήματα: Ποιά είναι τα οφέλη και τί εννοούμε με τον όρο “σωστό ημερολόγιο” ;

Ημερολόγιο; Γιατί;

Καταρχάς, εσείς (ο γραφίστας και επαγγελματίας των γραφικών τεχνών), πρέπει να βοηθήσετε τους πελάτες σας να καταλάβουν γιατί χρειάζονται (αν χρειάζονται) ένα ημερολόγιο, καθώς και το είδος που είναι το πλέον κατάλληλο.

[Κάπου εδώ μπορεί (εύλογα) να σκεφτείτε: “Μα κανονικά είναι δουλειά ενός υπεύθυνου marketing ή έστω ενός πωλητή, να προσπαθήσει να εξηγήσει αυτά τα πράγματα σε έναν πελάτη”. Κι έχετε απόλυτο δίκαιο, αλλά όπως έχει διαμορφωθεί (ειδικά) τα τελευταία χρόνια η αγορά, πόσες φορές δεν έχει χρειαστεί να “παίξουμε” όλοι ρόλους… “πολυεργαλείων”;]

Ακολούθως θα βρείτε αρκετά στοιχεία που ελπίζουμε οτι θα σας βοηθήσουν στην επικοινωνία με τους πελάτες σας.

Ας ξεκινήσουμε λοιπόν από τα βασικά. Μία επιχείρηση που προωθεί προϊόντα ή προσφέρει υπηρεσίες που απαιτούν επαναλαμβανόμενες αγορές (repeat sales), τότε σίγουρα χρειάζεται κάτι που να βρίσκεται μπροστά στα μάτια του πελάτη και να του υπενθυμίζει (διαρκώς) την… ύπαρξή της.

Μπορεί η λογική αυτή να “ακούγεται” απλή ή ξεπερασμένη , αλλά στην πραγματικότητα είναι… “σταθερή αξία” όσον αφορά το brand loyalty.

…(και η ιστορία συνεχίζεται)

Προς επιβεβαίωση των παραπάνω η ιστοσελίδα Investopedia μάς δίνει κάποια κατατοπιστικά στοιχεία όσον αφορά τις επαναλαμβανόμενες πωλήσεις:

1) Οι πελάτες που κάνουν επαναλαμβανόμενες πωλήσεις, τζιράρουν μέχρι και… 300% (ναι δεν κάναμε λάθος, τριακόσια τοις εκατό) περισσότερο από ότι οι πελάτες της μίας φοράς (one time buyers).

2) Η πώληση σε κάποιον που είναι ήδη πελάτης είναι πιο εύκολη από ότι σε υποψήφιο πελάτη.

3) Οι πελάτες που κάνουν επαναλαμβανόμενες πωλήσεις μπορούν να γίνουν εξαιρετικοί brand ambassadors, ενώ αναφέρουν στους άλλους την επιχείρηση της προτίμησής τους έως και 50% περισσότερο από τους πελάτες της μίας φοράς.

4) Το να φέρουμε έναν νέο πελάτη στην επιχείρηση κοστίζει 5 φορές περισσότερο από το να συντηρήσουμε έναν υπάρχων. Επίσης για να καταφέρουμε να κάνουμε έναν νέο πελάτη να φτάσει τους τζίρους ενός παλαιού, κοστίζει 16 φορές περισσότερο.

5) Αυξάνοντας μόνο κατά 5% τη “διατήρηση” των πελατών, η κερδοφορία μίας επιχείρησης αυξάνεται κατά μέσο όρο 75%.

Με όλα τα παραπάνω καταλήγουμε στο εξής συμπέρασμα:
Επενδύοντας στη διατήρηση των πελατών, κοστίζει λίγο και αποδίδει πολύ!

Σε περίπτωση που η επιχείρηση δεν έχει υψηλό reorder rate λόγω τομέα δραστηριοποίησης (π.χ. real estate), τότε το ημερολόγιο μπορεί να βοηθήσει στο brand awareness, καθώς (ενδεχομένως) και στο loyalty. Αυτό είναι ένα εξίσου σημαντικό κομμάτι που δεν πρέπει να μας διαφεύγει και είναι ένας ακόμη καλός λόγος, ώστε να επενδύσει μία εταιρεία σε ένα ποιοτικό ημερολόγιο

Τί είδους;

Έχοντας καλύψει ένα σημαντικό κομμάτι του γιατί αξίζει να επενδύσει μια επιχείρηση σε ένα ημερολόγιο, μπορούμε τώρα να περιγράψουμε τις προδιαγραφές του, ώστε να μην είναι ένα “απλό” ημερολόγιο, αλλά να είναι ένα “καταπληκτικό” ημερολόγιο.

Πολλές φορές βλέπουμε ημερολόγια που είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα “περάσουν την καριέρα τους” στον… κάλαθο των αχρήστων. Βλέπουμε ημερολόγια που θυμίζουν κακόγουστες τηλεοπτικές διαφημίσεις, τύπου τηλεμάρκετινγκ. Είναι γεμάτα φωτογραφίες (συνήθως χαμηλής ανάλυσης) προϊόντων ατάκτως ειρημένων, τα εταιρικά στοιχεία είναι γραμμένα με τεράστιες γραμματοσειρές και το εταιρικό λογότυπο “ξεχειλίζει” από παντού. Με αυτόν τον τρόπο καταλήγουμε να έχουμε ένα ημερολόγιο άκομψο και δυσλειτουργικό, αφού είναι σχεδόν αδύνατο να ξεχωρίσουμε ακόμα και την… ημερομηνία.

Καλό είναι να προσπαθήσετε να εξηγήσετε στους πελάτες σας (αν, φυσικά, θέλουν να ακούσουν) ότι το ημερολόγιο ΔΕΝ είναι προϊοντικός κατάλογος. Το ημερολόγιο πρέπει να είναι κομψό και διακριτικό, ώστε ο πελάτης τους να μπορεί να το έχει στο γραφείο του χωρίς να του χαλάει την αισθητική.

Το ημερολόγιο, για να έχει ελπίδες να μείνει στο γραφείο (ή στον τοίχο) των πελατών πρέπει, καταρχάς, να είναι καλύτερο από των ανταγωνιστών ή άλλων εταιριών που θα δώσουν τα δικά τους ημερολόγια. Πρέπει να ξεχωρίζει χωρίς να “βγάζει μάτι”. Χρειάζεται να έχει προσεκτικά σχεδιασμένο δημιουργικό, ωραίες φωτογραφίες και ειδικές επεξεργασίες που κάνουν τη διαφορά. Το λογότυπο και τα εταιρικά στοιχεία πρέπει να εμφανίζονται μεν, διακριτικά δε (για παράδειγμα δείτε το ημερολόγιο της Kartomania.gr για το 2020).

Τέλος, εννοείται, πως οι ημερομηνίες πρέπει να είναι… σωστές, ενώ βοηθάει το να υπάρχει μία σήμανση των αργιών. Ακόμα κι αν δεν μπορείτε (λόγω χώρου ή δημιουργικού) να αναφέρετε λεπτομερώς ποιές είναι οι σημειωμένες αργίες, δεν υπάρχει λόγος ανησυχίας. Η πλειονότητα του κόσμου γνωρίζει πολύ καλά για ποιες αργίες πρόκειται, αυτό που θέλουν να βλέπουν είναι το πότε “πέφτουν”.

Το είδος (επιτραπέζιο, επιτοίχιο κλπ) και το μέγεθος, έχουν να κάνουν με τις ανάγκες της κάθε επιχείρησης. Άλλου είδους ημερολόγιο θα χρησιμοποιήσει μια εταιρεία που διαθέτει εργαλεία και αναλώσιμα είδη σε συνεργεία αυτοκινήτων και άλλο ημερολόγιο θα χρησιμοποιήσει ένα δικηγορικό γραφείο.

Σε γενικές γραμμές υπάρχουν αρκετές εταιρείες που ακολουθούν την πεπατημένη και “βγάζουν” κάποια ημερολόγια που είναι (στην καλύτερη περίπτωση) “άχρωμα και άοσμα”. Ακόμα και αν μπορούν να επενδύσουν λίγα περισσότερα χρήματα και να βρεθούν με ένα ημερολόγιο που θα είναι υψηλής αισθητικής και ακόμα υψηλότερης απόδοσης επένδυσης (R.O.I.), επιλέγουν την πλέον οικονομική πρόταση, με αποτέλεσμα να χάνουν το μεγαλύτερο μέρος του οφέλους που θα μπορούσαν να αποκομίσουν.

Εδώ θα πρέπει να διευκρινίσουμε το εξής: Δεν λέμε πως “σώνει και καλά” ένα ημερολόγιο πρέπει να ξεχωρίζει με ειδικά χαρτιά, με επιπλέον μετεκτυπωτικές εργασίες ή λόγω μεγέθους. Πολλές φορές, ένα αξιοπρεπές “κλασσικό” ημερολόγιο (όπως αυτά της Kartomania.gr του 2018 και 2019) είναι ακριβώς ό,τι χρειάζεται ο πελάτης σας και αυτό θα πρέπει να του προσφέρετε. Πάντα όμως αξίζει να μπορείτε να του παρέχετε πράγματα που είναι ξεχωριστά και προσθέτουν σημαντική αξία στην επιχείρησή του.

Φυσικά, όλες οι επιχειρήσεις δεν έχουν την ίδια δυναμική και δεν είναι λογικό να προτείνετε ημερολόγια “υπερπαραγωγές” σε πελάτες που πραγματικά δεν μπορούν να τα καλύψουν οικονομικά ή απλά δεν τους είναι χρήσιμα.
Όμως, αρκετές φορές, αξίζει τον κόπο να προτείνετε κάτι ξεχωριστό και διαφορετικό στους πελάτες σας και ας έχει λίγο μεγαλύτερο κόστος. Με αυτόν τον τρόπο τούς δείχνετε ότι ενδιαφέρεστε και ότι ψάχνετε τρόπους ώστε να τους κάνετε να ξεχωρίζουν “από το σωρό”.
Επίσης δείχνετε ότι βρίσκεστε σε υψηλό επαγγελματικό επίπεδο και έχετε τη δυνατότητα και τις ικανότητες να καλύπτετε και τις πλέον απαιτητικές εργασίες.

 

ΕΝ ΚΑΤΑΚΛΕΙΔΙ

Ελπίζουμε κάποια από τα στοιχεία και τις πληροφορίες που αναφέραμε να μπορέσουν να σας φανούν χρήσιμα και αποδοτικά.

Εμείς από την πλευρά μας μπορούμε να σας εγγυηθούμε πως τα ημερολόγια που τυπώνουμε διακρίνονται για την υψηλή ποιότητα εκτύπωσης και μετεκτυπωτικών επεξεργασιών.

Τυπώνουμε ημερολόγια τόσο στα “συνηθισμένα” μεγέθη και είδη χαρτιού, όσο και ειδικές παραγγελίες με εξειδικευμένες επεξεργασίες σε κάθε σελίδα.

Είμαστε πάντα στη διάθεση του γραφίστα και του επαγγελματία των γραφικών τεχνών, προκειμένου να μπορέσει να ανταποκριθεί σε κάθε απαίτηση που μπορεί να προκύψει.

Επικοινωνήστε μαζί μας για οποιαδήποτε διευκρίνιση ή για να σας ενημερώσουμε για τους τύπους, τα μεγέθη, τα ειδικά χαρτιά και τις ειδικές επεξεργασίες που μπορούν να χρησιμοποιηθούν.

Ημερολόγιο Πυραμίδα

Εκτύπωση σε χαρτί 150gr
Διάσταση: 21×14.8 (A5)

1 ή 2 όψεις, 7 έως 13 φύλλα

Σπιράλ στη μεγάλη πλευρά

 

 

 

Ημερολόγιο Τοίχου 

Εκτύπωση σε χαρτί 150gr

Διάσταση Α4 (21Χ29,7) & Α3 (42Χ29,7)

Σπιράλ στη μικρή ή τη μεγάλη πλευρά

1 ή 2 όψεις, 7 έως 13 Φύλλα

 

 

 

Ημερολόγιο Τρίγωνο

(δικό μας καλούπι)

Εκτύπωση σε χαρτί 350gr

Διάσταση Α4 (με καλούπι δικό μας)

1 όψη

Ματ πλαστικοποίηση

 

 

Pin It on Pinterest

Share This